L’Office Public de la Langue Occitane/ L’Ofici Public de la Lenga Occitana

Publié le

Neishença de l’Ofici Public de la Lenga Occitana

Lo Conselh Regionau d’Aquitània qu’a adoptat uei, 23 de junh, la deliberacion qui permet de crear l’Ofici Public de la Lenga Occitana. En fin de setmana, lo Conselh Regionau de Mieidia-Pirenèus que deu estudiar e adoptar lo medish tèxte.

Las duas deliberacions que permeteràn de har espelir un organisme comun a las duas regions qui aurà per objectiu de definir ua politica publica en favor de l’occitan. Aqueth tribalh que’s harà en relacions dab las autas collectivitats (comunas, intercomunalitats e departaments) e dab lo monde associatiu.

L’Ofici Public de la Lenga Occitana qu’ei constituït sonque de regions. Peu moment que son duas e lèu d’autas regions que deverén arribar au Conselh d’Administracion. Negociacions que son estadas aviadas dab l’Estat entà que, eth tanben, vienga a l’entorn de la taula.

L’objectiu qu’ei de poder amassar lèu cinc regions (Lemosin, Ròse -Aups e Lengadòc-Rosselhon an participat a las discussions per la constitucion) e l’Estat.

Qu’ei un eveniment istoric per la lenga occitana pr’amor qu’ei lo prumèr còp qu’un organisme public aurà per mira prumèra de definir ua politica lingüistica publica.

L’OPLO que serà un interlocutor a disposicion de tots los qui auràn per volontat d’ajudar lo desvolopament de la lenga e de la soa preséncia en la societat.

En adoptar aquera deliberacion, la Region Aquitània qu’obreish un periòde navèth en l’istòria de la politica en favor de l’occitan. La lenga occitana, lenga mei importanta deu punt de vista numeric au demiei de las lengas ditas regionaus en França, qu’aurà d’ara enlà un lòc d’elaboracion de la politica qui poderà perméter d’anar cap a la formacion de locutors complets. L’OPLO que darà prioritat a las joenas generacions, portairas de l’aviéner de la lenga.

 

Naissance de l’Office Public de la Langue Occitane

 

Le Conseil Régional d’Aquitaine a adopté à l’unanimité aujourd’hui, 23 juin, la délibération qui permet de créer L’Office Public de la Langue Occitane. En fin de semaine le Conseil Régional de Midi-Pyrénées doit étudier et devrait adopter le même texte.

Les deux délibérations permettront de faire naitre un organisme public commun aux deux régions qui aura pour objectif de définir une politique publique en faveur de l’occitan. Ce travail se fera en relation avec les autres collectivités (communes, intercommunalités, départements) et en relation avec le monde associatif.

L’Ofici Public de la Lenga Occitana/ Office Public de la Langue Occitane est constitué de régions. Elles seront deux pour commencer et rapidement d’autres régions devraient venir autour de la table, dans le conseil d’administration. Des négociations ont aussi été entamées avec l’État pour qu’il fasse lui aussi partie de l’OPLO. L’objectif est de pouvoir rassembler autour de la table et au plus vite cinq régions (Limousin, Languedoc -Roussillon et Rhône-Alpes ont participé aux discussions sur la constitution de l’OPLO), et l’État.

La création de l’OPLO est un événement historique pour la langue occitane puisque c’est la première fois qu’un organisme aura pour objectif de définir une politique linguistique publique.

L’OPLO sera un interlocuteur à disposition de tous ceux qui auront la volonté d’aider le développement de la langue et sa présence dans la société.

En adoptant cette délibération la Région Aquitaine ouvre une voie nouvelle dans l’histoire de la politique en faveur de l’occitan. La langue régionale de France la plus parlée et la plus étendue aura désormais avec L’OPLO un outil qui travaillera pour l’avenir. Il se tournera en priorité vers les jeunes générations, porteuses de l’avenir de la langue.

Advertisements

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s