Lo temps deu mesprètz qu’ei tornat…o meilèu n’a pas jamei desapareishut. Çò que hèn saber los professors d’occitan qu’ei de non pas créder. Lo ministèri de l’Educacion que vien de decidir de tuar l’ensenhament de l’occitan en los licèus.
Non il n’avait jamais disparu. L’information que diffusent les professeurs d’occitan des lycées de l’académie de Toulouse est à peine croyable. Le ministère a décidé d’en finir dès la rentrée prochaine avec l’enseignement de l’occitan. Il devra disparaitre complètement faute de moyens. La réforme qui va s’appliquer aura cette conséquence et cela n’a semble t-il pas gêné le ministre et ses collaborateurs.
A lire sur ce même blog : Macron : l’estocade sera donnée aux langues de France https://wordpress.com/post/david-grosclaude.com/2592
L’objectiu qu’ei, çò sembla, de tuar l’ensenhament de l’occitan en generau. Quin poderé demorar viu se tuatz las formacions en licèus ? Quin mantiéner viu l’ensenhament d’ua lenga (e en ua lenga) se tuatz los nivèus intermediaris enter lo primari e l’universitat ?
Que s’ageish donc d’ua condamnacion a mort qui non podem pas acceptar.
N’ei pas l’ahar deus sols ensenhants mes qu’ei l’ahar de totas e de tots. Non i avosse pas nada reaccion a aquera ataca qu’ei clar que non trigaràn pas entà s’atacar a d’autes sectors.
Que hè pensar un còp de mei que la signatura e los engatjaments de l’Estat non valen pas car ! On son las declaracions de l’ex-ministra de l’Educacion qui vienèva a Tolosa declarar tot lo son estacament a l’ensenhament de l’occitan ? Vertat que l’avèva calut forçar quauque drin entà avançar. On son las promessas deu candidat Macron ?
Vertat que començam d’estar acostumats a l’ipocrisa deus uns e deus autes.
Pertocant lo ministre actuau de l’Educacion qu’ei dens la linha deu son president de la Republica qui, en l’encastre de la soa politica sus la francofonia explicava recentament qu’en França s’i parlava sonque lo francés. Alavetz, quin interpretar l’actitud d’un ministre de l’Educacion, qui non dèisha pas parlar de l’importància de las neurosciéncias ? E pensa que la lenga nosta e deu estar eradicada deu cervèth deus nostes mainatges ?
Qu’èi drin vergonha de tornar sortir aquera fòto mes non vedi pas quin har entà díser de faiçon clara la mea indignacion.
Le temps du mépris est revenu ? Non il n’avait jamais disparu. L’information que diffusent les professeurs d’occitan des lycées de l’académie de Toulouse est à peine croyable. Le ministère a décidé d’en finir dès la rentrée prochaine avec l’enseignement de l’occitan. Il devra disparaitre complètement faute de moyens. La réforme qui va s’appliquer aura cette conséquence et cela n’a semble t-il pas gêné le ministre et ses collaborateurs. Reste à savoir ce qu’en pensent les élus et décideurs divers sur le terrain. Que ceux qui sont élus sur le territoire de la langue occitane s’engagent, mais vraiment !
Pardon de reprendre aujourd’hui ce slogan que j’aurais aimé ne plus réutiliser (même si je ne suis pas naïf) . « Que n’i a pro d’estar mespresats » !
Alors il faut réagir, toutes et tous. Ce n’est pas que l’affaire des enseignants.
Notons qu’il s’agit de la décision d’un ministre qui se dit très attaché aux neurosciences…Des spécialistes lui auraient-ils soufflé qu’il était urgent d’éradiquer la langue occitane des cerveaux de nos enfants ? J’en doute.
Il devrait au contraire savoir que les cerveaux d’adultes sont souvent bourrés de préjugés et que c’est de cela que peut naitre le mépris de l’autre.
J’aime me promener sur votre blog. un bel univers agréable. Blog intéressant et bien construit. Vous pouvez visiter mon blog récent. A bientôt.