Perqué l’occitanisme a besonh de pensar lo son aviéner ?/Pourquoi l’occitanisme a besoin de réfléchir sur son avenir ? (article bilingue)

Publié le

« Que n’i a pro d’estar mespresats ! »  Qu’ac avetz dit per milierats. Qu’avetz sabut har enténer la vòsta votz. Adara que devem saber har passar lo noste messatge e que devem passar a l’etapa de la dignitat. Que i a mantuns combats a miar. lo de la Carta europea, hòrt simbolica, e en seguida la d’ua lei qui serà un estatut entà la lenga occitana. Mes au delà de la question lingüitica que devem miar ua reflexion sus çò qui deu estar lo noste país.

Pourquoi l’occitanisme a besoin de réfléchir sur son avenir ?

Pourquoi les occitanistes ont besoin de se réunir pour en parler ?

Perqué l’occitanisme a besonh de pensar lo son aviéner ?

Perqué los occitanistas an besonh de s’amassar entà’n parlar ?

dintrada 1

Los 5 e 6 de seteme que serà « La Dintrada ». Que serà lo parat de discutir de çò que l’occitanisme pòt portar en la soa reflexion e en lo son posicionament com solucion a la crisi, o meilèu a las crisis, puisque son mei d’ua

Que serà com ua universitat de rentrada de l’occitanisme dab intervenents nombrós, exteriors o intervenents occitanistas.e sera comme une université de rentrée de l’occitanisme avec de nombreux intervenant extérieurs et des intervenants occitanistes.

Los debats e las discussions que seràn nombrós.

Que i parlaram d’Euròpa, de federalisme. Que i parlaram tanben de centralisme e deu ròtle que jògan los mèdias en aqueth fenomène plan francés e tan paralisant tau noste territòri.

Que vòu díser federalisme mentre que comença de s’aplicar ua refòrma territoriau qui n’a pas simplificat arren ? Aquesta refòrma n’a pas arren de regionalista e donc arren de federalista.

Quinas competéncias auràn las regions ? Daubuns que las disen « navèras » mentre que sabem que las causidas que son estadas tecnocraticas o, còps que i a, que sabem que son lo produit de quauques capricis de tau o tau persona qui a volut tornar dessenhar la mapa de las regions.

Quin serà l’agricultura de doman en Occitania ? Quan coneishem los perilhs qui arriban dab lo cambiament climatic, quan vedem los risques ecologics creats per un sistèma productivista qui tarda tant a’s reformar, qu’avem questions a’ns pausar.

Quin interessar los ciutadans a un projècte ? La crisi de çò de politic que dèisha la via libra a personas e a partits qui pòrtan solucions de las simplistas e de las perilhosas.

Lo monde ne van pas mei de cap aus partits com ac hasèvan un còp èra. Mes e son prèstes los ciutadans a sostiéner un projècte de societat ? E se òc, quin militan los ciutadans, quin s’engatjan ?

E se hornitz a tot aquò la question de l’aviéner de la lenga e de la cultura occitanas, qui hèn ua bona part de l’identitat deu noste territòri, qu’avetz lo programa complet d’aqueths dus dias.

Que i cau ajustar ua reflexion sus la faiçon de militar e de comunicar de l’occitanisme au dia de uei. Mes sustot quin aver ua influéncia sus l’anar de las causas, quin se har enténer ? Quinas accions e devem miar ?

Que v’inviti a viéner participar a aquera « dintrada » los 5 e 6 de seteme. Qu’ei lo moment de discutir, un mes e miei abans ua grana manifestacion en favor de la lenga e tres mes abans las eleccions qui deven renovelar los conselh regionaus qui auràn en carga cèrtas competéncias qui interèssan lo territòri occitan.

Dintrada 2

Pourquoi l’occitanisme a besoin de réfléchir sur son avenir ?

Pourquoi les occitanistes ont besoin de se réunir pour en parler ?

Les 5 et 6 septembre ce sera « La Dintrada ». Ce sera l’occasion de discuter de ce que l’occitanisme peut apporter dans sa réflexion et son positionnement à la résolution de la crise ou plutôt des crises, puisqu’elles sont multiples.

Ce sera comme une université de rentrée de l’occitanisme avec de nombreux intervenants extérieurs et des intervenants occitanistes.

Il y aura de nombreux débats.

On y parlera d’Europe,de fédéralisme, du centralisme et du rôle que jouent les médias dans ce phénomène si français et si pénalisant pour notre territoire.

On y parlera du fédéralisme : qu’est ce que cela veut dire au sortir d’une réforme territoriale qui n’a rien simplifié et qui n’a rien de régionaliste et a fortiori de fédéraliste ?

Quelles compétences pour les régions ? Certains les qualifient de nouvelles alors que l’on sait que ce sont des choix technocratiques, ou parfois même les caprices de tel ou tel qui ont dessiné la nouvelle carte des régions en France.

Que sera l’agriculture de demain en Occitanie quand on connait les risques que nous fait courir le changement climatique et quand on connait les risques écologiques que nous fait courir un système productiviste qui tarde tant à se réformer ?

Comment intéresser les citoyens à un projet ? La crise du politique ne fait que laisser le champ libre à des gens qui apportent des solutions simplistes.

On n’adhère plus à un parti comme autrefois, mais adhère t-on pour autant à un projet de société ? Est si oui de quelle façon les citoyens militent-ils ? De quelle façon s’engagent-ils ?

Si vous ajoutez à tout cela les questions que l’on peut se poser sur ce qu’est l’avenir de la langue et de la culture occitanes qui font l’identité de notre territoire, vous avez presque tout le programme de ces deux jours.

On peut y ajouter une réflexion sur la façon de militer et de communiquer aujourd’hui. Mais surtout comment agir, comment influer sur le cours des choses ? Quel type d’action doit mener l’occitanisme.

Inscrivez-vous à La Dintrada les 5 et 6 septembre. C’est le moment de débattre, un mois et demi avant une grande manifestation à Montpellier en faveur de la langue occitane et trois mois avant des élections régionales qui vont renouveler les conseils régionaux qui auront en charge le territoire occitan.

Tout le programme sur : http://www.ladintrada.eu

Advertisements

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s